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Matar al Gato 2.0: Ekpyrotica was the first of a series of sound-art/multimedia-art performances by Panz4 Troupé, the collaborative art space between Sol Rezza (argentinean sound artist, sound designer and Sound Jockey) and Daniel Iván (mexican video artist, multimedia artist and photographer). This version was held as a virtual performance streamed live from artist's studio on April 27th 2011.

The Ekpyrotica series deal with the idea of Ekpyrosis, proposed by the Stoic philosophers. They believed the universe is repeated after every "great year", and that this repetition is preceeded by the universe's destruction via a "conflagration".

On this version of Ekpyrotica, the artist's deal with the implication of this idea on three core concepts: time, emptyness and silence. How do our senses -as the tools for our whole world's experience- deal with this three experiences in an universe conformed by infinite repetitions? Is every repetition a variation by itself, as long as it is condemned to happen on space, on the vibrating space of time? Is the way of combining different repetitions the formula to achieve "difference"?


Matar al Gato 2.0: Ekpyrotica fue el primero de una serie de performances de arte sonoro y arte multimedia de Panz4 Troupé, el espacio de arte colaborativo entre Sol Rezza (artista sonora, diseñadora sonora y sound jockey argentina) y Daniel Iván (video artista, artista multimedia y fotógrafo mexicano). Esta versión se llevó a cabo el 27 de abril del 2011 como un performance virtual en vivo, vía streaming, desde el estudio de los artistas.

La serie Ekpyrotica navega por la idea de la Ekpyrosis, propuesta por los filósofos Estoicos. Ellos creían en la repetición del universo después de un "gran año", y que esta repetición era precedida por la destrucción del universo mediante una "conflagración".

En esta versión de Ekpyrotica, los artistas se concentraron en las implicaciones de esta idea en tres conceptos fundamentales: el tiempo, el vacío y el silencio. ¿Cómo es que nuestros sentidos -como las herramientas centrales de nuestra experiencia en el mundo- se relacionan con estas tres experiencias en un universo conformado por repeticiones infinitas? ¿Es cada repetición una variación por sí misma, ya que está condenada a producirse en el espacio, en el vibrante espacio del tiempo? ¿En la forma de combinar distintas repeticiones está la fórmula para alcanzar la "diferencia"?

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